Mimo kolejnych informacji medialnych o Danielu Obajtku, postrzeganie koncernu, którym kieruje, praktycznie się nie zmienia – podaje w poniedziałek „Rzeczpospolita” powołując się na wyniki badania IBRiS.
Aż 63 proc. ankietowanych twierdzi, że informacje o prezesie PKN Orlen Danielu Obajtku nie miały wpływu na ich opinię o tym koncernie. O negatywnym wpływie mówi 27 proc. ankietowanych, a o pozytywnym – 7 proc. – takie wyniki przyniosło badanie IBRiS wizerunku firmy i jej prezesa, którego wyniki poznała „Rzeczpospolita”.
Gazeta zaznacza, że IBRiS przeprowadził już trzecie podobne badanie. „Wynika z niego, że ocena PKN Orlen nie pogarsza się, a wręcz przeciwnie – poprawia” – zauważa „Rz”.
Jak dodaje, odsetek twierdzących, że informacje o Obajtku nie mają wpływu na ich opinię o marce, stopniowo rośnie. „W sondażu z 4 marca wynosił 54 proc., a z 16 marca – 56 proc., czyli o 7 pkt proc. mniej niż obecnie” – wskazuje dziennik.
Zaznacza przy tym, że spada za to odsetek tych, który mówią o negatywnym wpływie. „4 marca było ich 30 proc., a 16 marca – 26 proc., o 1 pkt proc. mniej niż obecnie. Zmniejszył się też odsetek tych, którzy firmę postrzegają pozytywnie” – wylicza „Rz”.
Ponadto, obecnie 67 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zrezygnuje z wizyt na Orlenie.
„Jak wynika z badania, nie zmieniają się też oceny samego Daniela Obajtka”- podkreśla dziennik. „Obecnie 21 proc. ankietowanych deklaruje pozytywny stosunek wobec prezesa PKN Orlen, 33 proc. – neutralny, a 46 proc. – negatywny” – czytamy w „Rz”.
Dziennik pisze też, że „oceny Obajtka są więc gorsze od kierowanej przez niego firmy, jednak są silnie związane z preferencjami politycznymi”. „Wśród wyborców PiS aż 66 proc. badanych ma pozytywne nastawienie do prezesa Orlenu, a jedynie 7 proc. negatywne” – zaznacza gazeta.
„Zdaniem większości badanych informacje o Obajtku nie mają wpływu na ich preferencje wyborcze. Taką odpowiedź wskazało aż 86 proc. ankietowanych” – dodaje „Rz”. (PAP)