Premier Ukrainy Denys Szmyhal rozmawiał z dyrektorem generalnym firmy Nestle Markiem Schneiderem. „Niestety, nie okazał zrozumienia” – napisał w sieci Ukrainiec. To oznacza, że właściciel takich marek jak Nespresso, Winiary, KitKat, Nałęczowianka czy CornFlakes zostaje na rosyjskim rynku.
Coraz więcej podmiotów wyraża sprzeciw wobec Rosji, która wywołała wojnę na Ukrainie. Szacuje się, że od 24 lutego, kiedy rozpoczęła się brutalna napaść Rosji, z interesów w kraju Władimira Putina wycofało się ponad 350 zagranicznych firm.
Premier Ukrainy Denys Szmyhal poinformował, że o skutkach ubocznych pozostania na rosyjskim rynku rozmawiał z dyrektorem Nestle.
.@Nestle will continue to operate in #Russia
It does not consider it unethical to continue working in Russia, Prime Minister Denis Shmygal said.
In 2020, the company paid $502 million in taxes to the budget of the aggressor. https://t.co/LSIpRjOAUt pic.twitter.com/VSRJBke5TP
— NEXTA (@nexta_tv) March 17, 2022
„Niestety, nie okazał zrozumienia. Płacenie podatków do budżetu państwa terrorystycznego oznacza zabijanie bezbronnych dzieci i matek. Mam nadzieję, że Nestle wkrótce zmieni zdanie” – skomentował Szmyhal.
W Polsce firma posiada m.in. takie marki jak Nescafe, Winiary, Maggi, KitKat, Princessa, Lion, Studentska, Aero, NexVita, Nesquik, Jojo, CornFlakes, CiniMinis, Cheerios, Chocapic, Gerber, Bobo Frut, Nałęczowianka, S.Pellegrino, Nestea.
Nestle posiada też marki produkujące karmę dla psów i kotów: Gourmet, Purina One, PRO PLAN, Felix, Friskies, Cat Chow, AdVENTuROS, Darling.