Narodowy Fundusz Zdrowia skontrolował w całej Polsce ok. dziewięć tysięcy poradni POZ. W blisko 600 placówkach stwierdzono poważne problemy z dodzwonieniem się. 10 procent z tych przychodni było dla pacjenta niedostępnych.
Około 9 tysięcy przychodni podstawowej opieki zdrowotnej w całej Polsce skontrolował Narodowy Fundusz Zdrowia. W przypadku blisko 600 placówek stwierdzono poważne problemy z dodzwonieniem się – ustalił reporter TOK FM Michał Janczura.
Po sygnałach od Rzecznika Praw Pacjenta i tych płynących bezpośrednio do NFZ dotyczących trudności w kontakcie z POZ płatnik postanowił oddelegować blisko 300 osób do sprawdzania sytuacji. Pracownicy Funduszu dzwonią do przychodni i sprawdzają czy odbierane są telefony.
– Do 572 mieliśmy kłopot, żeby dodzwonić się w danym dniu, często udawało się dopiero w kolejnym – powiedział reporterowi TOK FM wicedyrektor departamentu kontroli w NFZ Krzysztof Urban.
Niestety były też takie przypadki, gdzie kontakt telefoniczny nie został uzyskany.
W takich przypadkach przedstawiciele NFZ jechali na miejsce, by sprawdzić sytuację. W 56 przypadkach okazało się, że kontaktu po prostu nie ma, a to jest powód do wszczęcia szczegółowej kontroli, która może się zakończyć nałożeniem kary lub nawet zerwaniem umowy. Na razie tych postępowań jest 56, ale każdego dnia dochodzą nowe.
Zdjęcie poglądowe