PolskaKontrola NFZ w przychodniach POZ: są takie, z którymi kontaktu po prostu nie ma

Karol Kwiatkowski25 września, 20202 min
Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

Narodowy Fundusz Zdrowia skontrolował w całej Polsce ok. dziewięć tysięcy poradni POZ. W blisko 600 placówkach stwierdzono poważne problemy z dodzwonieniem się. 10 procent z tych przychodni było dla pacjenta niedostępnych.

Około 9 tysięcy przychodni podstawowej opieki zdrowotnej w całej Polsce skontrolował Narodowy Fundusz Zdrowia. W przypadku blisko 600 placówek stwierdzono poważne problemy z dodzwonieniem się – ustalił reporter TOK FM Michał Janczura.

Po sygnałach od Rzecznika Praw Pacjenta i tych płynących bezpośrednio do NFZ dotyczących trudności w kontakcie z POZ płatnik postanowił oddelegować blisko 300 osób do sprawdzania sytuacji. Pracownicy Funduszu dzwonią do przychodni i sprawdzają czy odbierane są telefony.

– Do 572 mieliśmy kłopot, żeby dodzwonić się w danym dniu, często udawało się dopiero w kolejnym – powiedział reporterowi TOK FM wicedyrektor departamentu kontroli w NFZ Krzysztof Urban.

Niestety były też takie przypadki, gdzie kontakt telefoniczny nie został uzyskany.

W takich przypadkach przedstawiciele NFZ jechali na miejsce, by sprawdzić sytuację. W 56 przypadkach okazało się, że kontaktu po prostu nie ma, a to jest powód do wszczęcia szczegółowej kontroli, która może się zakończyć nałożeniem kary lub nawet zerwaniem umowy. Na razie tych postępowań jest 56, ale każdego dnia dochodzą nowe.

Zdjęcie poglądowe

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

16 + 16 =