Aplikacja sugeruje, jakie kroki należy podjąć. Pacjent może też wygenerować raport z przeprowadzonego wywiadu.
„Symptom checker przyspieszy diagnozę. To ułatwienie nie tylko dla pacjenta, ale też dla lekarza” – przekonuje minister zdrowia Adam Niedzielski, cytowany w informacji resortu.
Narzędzie jest dostępne na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) od 10 sierpnia. MZ wyjaśnia, że pozwala ono pacjentowi sprawdzić, na jakie rozpoznanie wskazują objawy.
„Planujemy, by w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad. Taką możliwość zapewnimy na Internetowym Koncie Pacjenta. Przyspieszy to diagnozę, pozwoli też szybciej wdrożyć odpowiednie leczenie” – zapowiada minister Niedzielski.
MZ podnosi, że zapotrzebowanie na takie rozwiązania jest bardzo duże, na co wskazała pandemia COVID-19. Przygotowany specjalnie dla Ministerstwa Zdrowia symptom checker pozwalał sprawdzić, czy objawy mogą wskazywać na zakażenie koronawirusem. Już od pierwszych dni z narzędzia korzystały tysiące osób.
Resot podał, że z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzysta codziennie ponad 500 osób. Pierwszego dnia wdrożenia symptom checkera wstępną diagnozę przeprowadziło blisko 100 osób.
Symptom checker będzie dostępny w języku polskim, angielskim i w ukraińskim na stronie internetowej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w dni robocze od 18.00 do 8.00 oraz całodobowo w weekendy i święta, czyli wtedy, gdy nie pracuje podstawowa opieka. Pacjent może również pominąć symptom checker i przejść do formularza zgłoszenia na TPK.
Więcej informacji na stronie https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk w module „Formularz”. (PAP)
Autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl