MZ: Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna poza godzinami pracy POZ

Karol Kwiatkowski25 grudnia, 20212 min
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu, czyli miejsce, gdzie można uzyskać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon, jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej – przypomniało w sobotę na Twitterze Ministerstwo Zdrowia. 

Ministerstwo Zdrowia przekazało w sobotę, że Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna poza godzinami pracy POZ od poniedziałku do piątku w godz. od 18 do 8, a w soboty i niedziele oraz inne dni wolne od 8 do 8 następnego dnia.

Aby uzyskać pomoc, należy zadzwonić pod numer 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk.

Z TPK można skorzystać w sytuacji nagłego zachorowania poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia. W ramach TPK można także uzyskać e–receptę, e–skierowanie lub e–zwolnienie.(PAP)

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

17 − dziesięć =