Raport: 41 proc. Polaków kupujących online korzysta ze smartfonów

Karol Kwiatkowski2 grudnia, 20214 min

Ze smartfonów korzysta 41 proc. Polaków kupujących online – wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”. Ponad połowa e-konsumentów najchętniej odbiera zakupy w automacie paczkowym.

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online, a najczęściej używamy do tego smartfona. Czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie. Dodano, że spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).

Mniejszą popularnością niż smartfony wśród kupujących w sieci cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. „Laptopa najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer 22 proc. Najrzadziej w celach zakupowych wykorzystywany jest tablet (3 proc. wskazań)” – podano.

Według Patryka Perlińskiego z Santander Consumer Banku, konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. „Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych” – wskazał.

Jak zaznaczył, kupujący w sieci chętnie korzystają z cyfrowych płatności, mają oczekiwania względem dostawców usług finansowych. „Chcą płacić szybko, bezpiecznie i wygodnie. Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności za zakupu są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków” – podał.

Według ekspertów banku, najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. „Takie doręczenie preferuje 57 proc. badanych” – podano.

Jak wskazali, popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepach lub na stacjach paliw punktach odbioru (1 proc.). „Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię możemy mówić o jego rozwoju” – ocenili autorzy raportu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu 2021 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

16 + 11 =