PolskaBadanie: blisko połowa Polaków uważa, że nauka zdalna nie zdaje egzaminu

Magdalena Targańska15 września, 20213 min
Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

Prawie 50 proc. Polaków uważa, że ich dziecko podczas lekcji online radziło sobie gorzej niż podczas tradycyjnych zajęć w szkole; niemal. 40 proc. ocenia zdalne lekcje jako mniej wartościowe – wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu „Polaków portfel własny: szkoła 2.0 egzamin z powrotu”.

Według badania Santander Consumer Bank prawie 50 proc. uczniów gorzej radziło sobie w szkole podczas nauki zdalnej. Wielu rodziców w badaniu przyznało, że ich dzieci miały problemy z przyswajaniem materiału w związku z uczestnictwem w zajęciach lekcyjnych online prowadzonych w zeszłym roku szkolnym.

Na pytanie, co według nich było największym problemem obostrzeń pandemicznych w kontekście edukacji szkolnej, ankietowani najczęściej odpowiadali, że nauki zdalnej nie można uznać za pełnowartościową edukację, bo dzieci przyswajają wtedy mniej wiadomości niż podczas lekcji prowadzonych na miejscu w szkole (38,4 proc. odpowiedzi).

Na kolejnym miejscu znalazł się brak fizycznego kontaktu z kolegami i koleżankami, tak bardzo potrzebny do prawidłowego rozwoju dziecka (19,7 proc.). Co dziesiąty badany wspomniał o obłożeniu rodziców dodatkowymi obowiązkami w związku z koniecznością większego wsparcia dzieci w nauce (9,5 proc.), a co dziewiąty o nierównym poziomie nauczycieli, jeśli chodzi o umiejętności korzystania z technologii i sprzętu komputerowego (11,5 proc.).

Autorzy badania zwracają uwagę, że niewiele osób narzekało na problem z zapewnieniem opieki dziecku przez osoby dorosłe w ciągu dnia. Wymieniło go jedynie 6 proc. ankietowanych, co – jak podkreślono – może świadczyć o tym, że większość rodziców była w stanie znaleźć alternatywę w postaci dziadków czy starszego rodzeństwa, przebywała w domu w związku z pracą zdalną lub korzystała z pomocy opiekunki.

Badani częściej zwracali za to uwagę na problem zmotywowania dzieci do nauki w domu. Problem z tym miał co dwunasty ankietowany (8,2 proc.).(PAP)

 

autorka: Karolina Kropiwiec

Udostępnij:

Magdalena Targańska

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

szesnaście − 2 =