PoloniaPolskaZagranicaAmbasada RP w Berlinie domaga się usunięcia reklamy „Nowa Polka babci”

Nasza Polska3 czerwca, 202124 min
Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

Niemiecka firma Procura Care, zajmująca się zatrudnianiem opiekunek dla seniorów w RFN, reklamuje się hasłem „Nowa Polka babci” i zdjęciem uśmiechniętej seniorki w objęciach opiekunki. Ambasada RP w Berlinie przekazała PAP, że po zbadaniu sprawy zażądała od firmy usunięcia tej reklamy. 

„Z uwagi na liczne doniesienia prasowe oraz głosy oburzenia polskich i niemieckich obywateli informujących o +obraźliwej+, noszącej znamiona +rasistowskie+ kampanii reklamowej niemieckiej agencji poradnictwa i pośrednictwa opiekuńczego Procura 24 Pflegevermittlung, będącej częścią firmy Procura Care UG”, kierownictwo Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP poleciło polskiej ambasadzie w Berlinie sprawdzenie, „czy rzeczywiście taka kampania ma miejsce i czy w ramach tej kampanii naruszane są interesy i dobre imię obywateli polskich pracujących w Niemczech, a w razie potwierdzenia tego rodzaju faktów podjęcie stosownych działań” – poinformował w czwartek PAP rzecznik polskiej ambasady w Berlinie Dariusz Pawłoś.

Polska placówka dyplomatyczna w Berlinie ustaliła, że „wspomniana agencja posługuje się w różnych materiałach i w różnej formie sloganem reklamowym +Omas neue Polin+, względnie +Oma’s neue Polin!+ (pl. nowa Polka babci – PAP) co najmniej od 2016 roku aż do roku bieżącego”. „Potwierdziła to również kancelaria adwokacka CBH Rechtsanwaelte, która występuje w imieniu agencji, i w piśmie z 31 maja 2021 r. informuje nas, że jej klient reklamuje się na autobusach komunikacji miejskiej w Oldenburgu (w kraju związkowym Dolna Saksonia – PAP) od kwietnia ubiegłego roku do dziś” – relacjonował rzecznik.

Jak podkreślił, treść pisma wspomnianej kancelarii „w pełni potwierdza obawy resortu spraw zagranicznych”. „Niemiecka firma nie tylko nie widzi w tym sloganie nic obraźliwego, ale wręcz przeciwnie, twierdzi ona, że hasło reklamowe oddaje w pełni niemiecką rzeczywistość, i w związku z tym nie zamierza nic w tej sytuacji zmieniać” – przekazał Pawłoś.

W tej sytuacji „ambasada RP w Berlinie wystosowała do dyrektora zarządzającego Procura Care UG, pana Franka Schluetera, pismo z żądaniem usunięcia reklam z autobusów, jeśli w dalszym ciągu się tam znajdują, wskazując jednocześnie szereg argumentów natury prawnej, społecznej oraz historycznej, domagając się zaprzestania podobnych praktyk. Obecnie czekamy na reakcję agencji” – podał rzecznik.

Pawłoś wyraził wdzięczność wobec „polskich i niemieckich obywateli oraz organizacji branżowych i politycznych z Oldenburga, z całej Dolnej Saksonii oraz z innych regionów Niemiec, a także polskich i niemieckich mediów, które zauważyły ten problem i publicznie dały wyraz swojej dezaprobacie”.

Z Berlina Berenika Lemańczyk (PAP)

Udostępnij:

Nasza Polska

2 komentarze

  • jakub

    3 czerwca, 2021 at 8:45 pm

    niestety reklama przedstawia prawdę. do tego doszliśmy….to się nazywa rozwój, poprzez poddaństwo.

    Odpowiedz

  • Dajcie im spokój, za 100 lat będą klękać przed meczami i nas przepraszać.

    4 czerwca, 2021 at 12:05 pm

    Zawsze coś. No bo co jeszcze, po ostatnim chrochnięciu nam w twarz przez Danię, która w ub. roku została obdarowana przez Kałczyńskiego* polskimi wodami terytorialnymi. ZA FRIKOOOO! Więc dokończyć NS2 już można, a na 'polską rurę' nałożono embargo!

    Czy głąby polskie już kumają co jest grane?

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

five + 9 =