GospodarkaPolskaPKN Orlen na pierwszym miejscu w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę

Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę. Jest ona wyceniana na blisko 10 mld zł, a jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają akcjonariusze i polska gospodarka – przekazał w czwartek płocki koncern.

Jak oznajmiła spółka w komunikacie, „PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu +Rzeczpospolitej+ na najcenniejszą polską markę”. „Marka Orlen jest wyceniana już na blisko 10 mld zł. Jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają Akcjonariusze i polska gospodarka” – podkreślił płocki koncern.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek oświadczył, że kierowana przez niego spółka „jest nowoczesną marką i wizytówką polskiego biznesu”. W kontekście rankingu „Rzeczpospolitej” ocenił, że wyróżnienie to potwierdza, iż płocki koncern rozwija się we właściwym kierunku, a rynek docenia jego sukcesy. „Konsekwentnie wzmacniamy także globalną rozpoznawalność. Oferujemy produkty i usługi na światowym poziomie. Są one dostępne już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach” – powiedział Obajtek, cytowany w komunikacie.

Szef PKN Orlen przypomniał, że spółka, wraz ze swą grupą kapitałową buduje „silny koncern multienergetyczny o zdywersyfikowanych przychodach, który będzie efektywnie konkurował na międzynarodowym rynku i odpowiadał na wyzwania związane z transformacją energetyczną”. „Inwestycje realizowane m.in. w nisko i zeroemisyjne źródła energii jeszcze bardziej wzmocnią Grupę Orlen, z korzyścią dla akcjonariuszy, klientów i całej polskiej gospodarki” – stwierdził Obajtek.

PKN Orlen wspomniał, że w 2020 r. osiągnął jeden z najlepszych wyników finansowych wśród firm z sektora oil and gas, przy czym Grupa Orlen w całym zeszłym roku wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,8 mld zł, uwzględniając odpisy na aktywach oraz zysk na okazyjnym nabyciu akcji spółki Energa. W informacji zaznaczono, że w tym czasie Grupa Orlen kontynuowała kluczowe inwestycje rozwojowe, na które zgodnie z planem przeznaczyła łącznie 9 mld zł. Jak dodał płocki koncern, że w 2020 r. rekordowy wynik EBITDA wypracowały segment detalu i energetyki.

„Dużą rolę w budowaniu pozycji marki pełni marketing i sponsoring, dlatego bardzo ważne jest właściwe zarządzanie tymi obszarami i realizacja ambitnych projektów, które wspierają nasze działania biznesowe” – powiedział Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu. Według niego, doskonałym przykładem takiej aktywności płockiego koncernu jest sponsoring sportu i kultury. „Tylko w 2020 r. uzyskaliśmy z niego w światowych mediach ekwiwalent reklamowy na poziomie 800 mln zł” – wyliczył Burak.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że odzwierciedleniem stabilnej sytuacji finansowej koncernu, a także efektem konsekwentnie realizowanych planów rozwojowych we wszystkich obszarach działalności, było zarekomendowanie przez zarząd spółki wypłaty dywidendy za 2020 r. na poziomie 3,5 zł na jedną akcję. Zgodną z tą rekomendacją ostateczną decyzję w sprawie dywidendy za 2020 r. podjęło w czwartek Zwyczajne Walne Zgromadzenie płockiego koncernu.

Jak zaznaczył PKN Orlen, pierwszy kwartał 2021 r. był „kontynuacją bardzo dobrych wyników”. „Grupa Orlen zakończyła go z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 2,4 mld zł i osiągnęła ok. 1,9 mld zł zysku netto” – przypomniał płocki koncern. Dodał, iż ponownie rekordowy wynik zanotował segment energetyki, który wypracował w pierwszych trzech miesiącach prawie 1,1 mld zł EBITDA LIFO, czyli ponad 2-krotnie więcej niż rok wcześniej. W informacji wspomniano również, że „solidny wynik” zanotował także segment detalu i petrochemii Grupy Orlen.

PKN Orlen podał, że ranking najcenniejszych polskich marek przygotowywany jest w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów – polega na utworzeniu zestawienia komercyjnych marek krajowych, według reprezentowanej przez nie wartości pieniężnej. „Ranking dotyczy polskich marek, czyli takich, które zostały stworzone na polskim rynku, i dla których Polska jest wiodącym rynkiem” – wyjaśnił płocki koncern. (PAP)

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Jeden Komentarz

  • jakub

    27 maja, 2021 at 4:05 pm

    A co ta firma produkuje?

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

seven + 17 =