GospodarkaZagranica„Zły manewr kapitana” przyczyną blokady Kanału Sueskiego i olbrzymich strat

Nasza Polska2 kwietnia, 20212 min
Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

400-metrowy kontenerowiec Ever Given, który zablokował Kanał Sueski przez prawie tydzień, utknął na mieliźnie z powodu złego manewru kapitana – powiedzieli w piątek włoskiej agencji Nova przedstawiciele Zarządu Kanału.

„Nieodpowiedni manewr zbiegł się w czasie z burzą piaskową i silnym wiatrem (…), co doprowadziło do utraty widoczności i utknięcia statku na mieliźnie, choć czynniki pogodowe nie były w pełni odpowiedzialne za wypadek” – poinformowali.Kontenerowiec Ever Given osiadł na mieliźnie na Kanale Sueskim 23 marca. Po niecałym tygodniu, 29 marca, na jego pokład weszli śledczy, aby zbadać przyczynę wypadku i ocenić, czy jednostka nie ma żadnych uszkodzeń. Łącznie na Kanale zablokowane zostały 422 statki, w tym kontenerowce.

Władze Egiptu zapowiedziały, że kraj może się domagać około 1 miliarda dolarów odszkodowania za straty poniesione z powodu zablokowania szlaku.

Szef Zarządu Kanału Sueskiego Osama Rabie powiedział agencji Nova, że Egipt będzie miał dwa nowe holowniki – jeden w tym miesiącu, a drugi w sierpniu. Planowany też jest zakup największej pogłębiarki na Bliskim Wschodzie i kolejnych pięciu chińskich holowników.

Przez Kanał Sueski przepływa około 15 proc. światowego handlu, dla Egiptu szlak jest ważnym źródłem dochodów, z powodu jego zamknięcia kraj tracił 15 mln dolarów dziennie. (PAP)

Udostępnij:

Nasza Polska

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

11 + 12 =