GospodarkaPolskaPolacy coraz chętnie sięgają po produkty wegańskie

Potrzebujemy Twojej pomocy, żeby wciąż tworzyć niezależne, wolne media. Jak możesz nam pomóc?

 

Za pomocą Pay Pal'a:
Za pomocą przelewu tradycyjnego:

 

Fundacja „Będziem Polakami”
ul. Podhalańska 3
85-123 Bydgoszcz
PKO BP PL04 1020 1462 0000 7902 0326 0783
Tytuł przelewu: darowizna na cele statutowe

Badanie „Kuchnia roślinna w Polsce” zrealizowanego na zlecenie platformy Pyszne.pl pokazuje, że weganizm jest pojęciem coraz lepiej znanym Polakom. Ponad 60% z nas prawidłowo wskazuje, że wiąże się on z wykluczeniem z jadłospisu mięsa, jaj i nabiału. Najwięcej, bo aż 73% osób jadających dania w pełni roślinne, wybiera je ze względów zdrowotnych.

– W RoślinnieJemy obserwujemy, jak powoli przełamywany jest stereotyp kuchni wegańskiej postrzeganej jako niedoborowej i niesmacznej. Roślinne dania mogą dostarczać energii, być sycące i jednocześnie dostarczać sporo przyjemności – mówi Maciej Otrębski, ekspert w zakresie kuchni roślinnej, Strategic Partnerships Manager w kampanii RoślinnieJemy.

– Mocnym sygnałem dla branży gastronomicznej jest jeden z kluczowych wniosków badania Pyszne.pl – najchętniej jedlibyśmy roślinne wersje znanych nam dań – pierogów, zup, burgerów czy pizzy. Zasięg i skala działalności serwisów delivery sprawia, że po roślinne jedzenie może sięgnąć każda osoba zaintrygowana nowymi smakami lub po prostu poszukująca bardziej zrównoważonych i przyjaznych planecie sposobów odżywiania się – podsumowuje Maciej Otrębski. – 2021 rok w moim odczuciu to czas, w którym temat roślinnego jedzenia pozostanie atrakcyjny, a rodzima gastronomia będzie dalej zaskakiwać coraz lepszą ofertą dań roślinnych – dodaje.

Liczby i fakty z raportu “Kuchnia roślinna w Polsce” zrealizowanego na zlecenie Pyszne.pl:

Do częstszego jedzenia w 100% roślinnych dań Polaków najbardziej skłoniłyby:

  • 45% – niższa cena roślinnych produktów / składników w sklepach
  • 44% – gwarancja dobrze zbilansowanej diety
  • 38% – lepszy smak roślinnych dań
  • 31% – gdyby ktoś je dla nas gotował
  • 27% – większa dostępność roślinnych dań w restauracjach

  Potrawy w wersji roślinnej, których najchętniej spróbowaliby Polacy:

  • 35% – pierogi
  • 33% – kotlety
  • 32% – pizza
  • 29% – kebab; burger
  • 25% – zupy, np. rosół, pomidorowa, żurek

Produkty roślinne, o których słyszeli Polacy:

  • 85% – hummus
  • 82% – kotlety na bazie roślin; mleko na bazie roślin
  • 81% – tofu
  • 69% – pasztet na bazie roślin
  • 57% – ser na bazie roślin
  • 55% – szynka lub kiełbasa na bazie roślin
  • 30% – seitan

 Produkty roślinne, których próbowali Polacy:

  • 51% – hummus
  • 46% – kotlety na bazie roślin; mleko na bazie roślin
  • 41% – tofu
  • 39% – pasztet na bazie roślin
  • 24% – ser na bazie roślin
  • 22% – szynka lub kiełbasa na bazie roślin
  • 10% – seitan

Z których produktów odzwierzęcych Polakom byłoby najtrudniej zrezygnować:

  • 65% – żółty ser
  • 61% – jogurt
  • 60% – mięso w postaci, np. kotletów i innych dań
  • 54% – śmietana
  • 50% – majonez
  • 42% – pasztet mięsny.

Źródło: poradnikrestauratora.pl oraz Raport “Kuchnia roślinna w Polsce” prezentujący wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Pyszne.pl grudniu 2020 metodą CAWI na grupie 800 respondentów przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

8 + 15 =