GospodarkaCzy sprzedaż samochodów on-line zdominuje rynek? Sprawdź opinię eksperta

Sprzedaż samochodów on-line zdominuje rynek jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu i tak już pozostanie nawet, gdy pandemia się skończy – ocenia ekspert Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Dodaje, że rozwój handlu on-line jest szansą dla zupełnie nowych graczy na rynku.

Jak zaznaczył w rozmowie z PAP Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar, w marcu i kwietniu pandemia koronawirusa odstraszyła klientów od wizyt w salonach dealerskich i zakupów samochodów. W wielu placówkach ruch prawie zamarł. „Maj natomiast, w niemal zgodnej opinii dealerów, z którymi rozmawialiśmy, przyniósł ożywienie” – dodał.

Jak wskazał, dealerzy podkreślają, że pomocne w tym jest oswojenie się społeczeństwa z koronawirusem, a jednocześnie wprowadzenie w salonach procedur bezpieczeństwa. „Można zatem obserwować wzmożoną aktywność klientów, ale sytuacja nie wróciła jeszcze do normy” – ocenił.

„Powoli, ale coraz energiczniej, rozwija się natomiast sprzedaż samochodów on-line. Co zaobserwowaliśmy z uruchomieniem największego w Polsce salonu wystawienniczego na portalu autokatalog.pl, który umożliwia zaawansowane przeszukiwanie bazy aut dostępnych „od ręki” w ofercie dealerów samochodowych, ich konfigurowanie, oglądanie i porównywanie” – wskazał.

Dodał, że coraz większa grupa producentów oferuje klientom możliwość kupna auta w sieci, bez wychodzenia z domu. Na wielu rynkach jest to już popularna forma handlu samochodami, szczególnie nowymi, w Polsce dopiero się ona rozwija.

„Sprzedaż on-line o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano, zdominuje rynek samochodowy jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu. I tak już pozostanie nawet, gdy pandemia koronawirusa wreszcie przeminie” – ocenił Balcerzyk.

Jak podkreślił, nie tylko importerzy czy dealerzy danej marki podejmują się sprzedaży przez internet, ale czynią to również niezależne portale, dla których to możeby być dobry czas na wejście do gry. Według eksperta ich zaletą jest m.in. zebranie samochodów różnych marek w jednym miejscu. Ponadto w czytelny i przejrzysty sposób zwizualizowane bywają symulacje różnych sposobów finansowania, do wynajmu przez kredyt czy leasing, zakup za gotówkę. (PAP)

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Karol Kwiatkowski

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane

4 + six =