Wolbrom i Zator lepiej skomunikowane dzięki inwestycjom kolejowym

Magdalena Targańska11 grudnia, 20224 min

Od nowego rozkładu jazdy poprawiają się warunki obsługi podróżnych w Małopolsce. Więcej pociągów aglomeracyjnych obsłuży trasy aglomeracyjne i w ruchu dalekobieżnym. O zmianach poinformował 11 grudnia 2022 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na udostępnionym podróżnym przystanku Zator Park Rozrywki. Tego samego dnia udostępniono przystanek Wolbrom Zachodni.

– Inwestycje na kolei prowadzimy zawsze z myślą o pasażerach. Jestem przekonany, że ich efekty – krótsze czasy przejazdu i większy komfort podróżowania, docenią pasażerowie w Małopolsce oraz w innych regionach naszego kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Inwestycje w Wolbromiu i Zatorze świadczą o ogromnej determinacji rządu w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – dodał minister.

Jeszcze w tym miesiącu wykonawcy zakończą główne prace budowlane na stacjach Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów. Podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanych peronów, a pomiędzy stacjami otwarty będzie kolejny tor, co usprawni organizację przewozów. Na trasie z Krakowa do Wieliczki pojawi się więcej pociągów – w godzinach szczytu będą odjeżdżać co 30 minut, to dwa razy częściej niż dotychczas. Pasażerowie wsiądą do wagonów z nowych, wyższych i większych peronów. Dzięki windom, pochylniom, nowemu oznakowaniu i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się będą mieć ułatwiony dostęp do pociągów.

Od 11 grudnia szybsza jest podróż na trasie Kraków – Katowice. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podniosła maksymalną prędkość pociągów na odcinku Kraków Główny – Trzebinia do 160 km/h. Pozytywnie wpłynie to na czas przejazdu pomiędzy regionami. Najszybsze pociągi przejadą tę trasę w mniej niż 50 minut – to rekordowy wynik. Krótsze przejazdy będą dotyczyć również pociągów aglomeracyjnych i regionalnych.

Projekty „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” oraz „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” to inwestycje współfinansowane przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

 

Źródło informacji: MI

Udostępnij:

Magdalena Targańska

Leave a Reply

Koszyk