W ciągu niespełna dwóch tygodni trwania wystawy Expo w Dubaju zainicjowaliśmy ponad 110 kontaktów biznesowych z partnerami m.in. z RPA, Botswany, Kanady i Niemiec – przekazał PAP prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Drynda.
Jak wskazał szef PAIH, pawilon narodowy na Expo w Dubaju jest miejscem spotkań polskich przedsiębiorców z zagranicznymi kontrahentami. „Tylko w ciągu pierwszych 12 dni nawiązaliśmy ponad 110 kontaktów, m.in. z partnerami z RPA, Botswany, Zambii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kanady, Filipin czy Niemiec” – zaznaczył.
Drynda zwrócił uwagę, że przez pierwsze dwa tygodnie wystawy w Pawilonie Polski odbyły się trzy seminaria biznesowe, w których uczestniczyło ponad 130 gości. „Z przedstawicielami funduszy inwestycyjnych z Bliskiego Wschodu rozmawialiśmy m.in. o kierunkach transformacji energetycznej Polski oraz aktualnych trendach w polityce klimatyczno-energetycznej” – wyjaśnił Drynda. Zaznaczył, że odbywają się też kolejne spotkania on-line w ramach serii seminariów „Poznaj rynki afrykańskie przed Expo 2020 Dubai”, które mają przybliżyć polskim przedsiębiorcom specyfikę współpracy biznesowej z partnerami afrykańskimi.
Jak przypomniała PAIH, 6 grudnia odbędzie się najważniejsze wydarzenie gospodarcze w ramach prezentacji Polski na Expo, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, w którym udział weźmie kilkuset przedsiębiorców oraz przedstawiciele najwyższych władz państwowych z Polski i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Natomiast 23 lutego 2022 r. zaplanowano Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze.
Drynda zaprosił przedsiębiorców do udziału w Programie Partnerskim, w zakresie współpracy przy organizacji wydarzeń, takich jak konferencje, seminaria, prezentacje, pokazy mody czy degustacje; zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia 2022 r.
„Pawilon Polski, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, stał się centrum rozmaitych wydarzeń – tylko przez pierwsze dwa tygodnie odbyło się ponad 40 koncertów chopinowskich oraz 14 całodziennych warsztatów dla dzieci. W strefie VIP gościliśmy ponad 130 uczestników seminariów biznesowych” – wskazał Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju. Dodał, że w ciągu pierwszych dwóch tygodni informacja o udziale Polski w dubajskim Expo dotarła za pośrednictwem mediów oraz kanałów społecznościowych do ponad 50 mln odbiorców.
Według Malinowskiego popularnością cieszy też oferta dla dzieci – przed Pawilonem Polski znajduje się plac zabaw, a strefa warsztatowa dla najmłodszych „każdego dnia pęka w szwach”. „Odbywają się z niej zajęcia prowadzone przez polskich studentów, m.in. warsztaty z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych, zajęcia wykorzystujące skriboty i drukarki 3D do nauki kodowania i programowania, a także zajęcia muzyczne” – powiedział.
Malinowski przypomniał, że opowieść o Polsce zbudowano w oparciu o hasło: „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”. „Stworzyliśmy serię 16 filmów promujących Polskę za granicą, które oddają ducha Pawilonu Polski i dostępne są na kanale YouTube Poland at Expo” – wyjaśnił.
Jak zapowiedział, 11 listopada zaplanowano jedno z kluczowych wydarzeń w kalendarzu udziału Polski w Expo. „W Amfiteatrze na terenie Wystawy Światowej odbędzie się koncert wieczorny, podczas którego orkiestra Filharmonii Narodowej oraz laureat Konkursu Chopinowskiego wykonają utwory Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki i Wojciecha Kilara” – wskazał.
Expo 2020 w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczęło się 1 października br. i potrwa do 31 marca 2022 r. Za organizację udziału Polski w Expo w Dubaju odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Areną polskiej prezentacji jest Pawilon Polski o powierzchni ponad 2000 m kw., z drewnianą fasadą oraz rzeźbą kinetyczną symbolizującą stado ptaków.
PAIH – we współpracy z ponad 40 instytucjami i resortami – przygotowała specjalny program gospodarczy dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać, korzystając z udziału Polski w światowej wystawie. (PAP)
autorka: Magdalena Jarco