Jak wypromować firmę na Instagramie?

Magdalena Targańska7 grudnia, 202211 min

Żyjemy w czasach zdominowanych przez media społecznościowe. Ciężko znaleźć kogoś, kto nie posiada konta na takich platformach jak Facebook czy Instagram. Mimo, iż głównym założeniem portali jest możliwość komunikacji i dzielenia się z bliskimi swoimi zdjęciami i przemyśleniami, to coraz więcej firm i osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze skłania się ku traktowaniu Instagrama jako potencjalnego źródła reklamy. Nie bez znaczenia jest fakt, że grono użytkowników Instagrama rośnie z dnia na dzień, a konta zakładane są najczęściej przez ludzi młodych, dla których internet jest centralnym miejscem do robienia zakupów.

Reklama firmy na Instagramie – zasady

Wydawać by się mogło, że promowanie firmy na Instagramie to pestka. W końcu wystarczy wrzucić zdjęcie i opatrzyć je wybranymi danymi, a zainteresowani naszą usługą klienci sami się odezwą. Niestety, nic bardziej mylnego. Pierwsze kroki stawiane na drodze promocji wymagają nieco zaangażowania i poświęcenia czasu. Oczywiście nie każdy ma do tego smykałkę i jeśli nie czujemy się na siłach, możemy poprosić o pomoc specjalizujące się w tym osoby. Wraz z upływem czasu i rosnącą popularnością zauważymy w jakim kierunku sterować naszym profilem, by zdobywał większą rzeszę obserwujących, a co za tym idzie również potencjalnych klientów.

Stabilność to podstawa

Pamiętaj, że odbiorca oczekuje od ciebie rzetelnej i regularnej informacji. Nie ma sensu publikować postu “powitalnego” tylko po to, by później biernie obserwować rozwijającą się sytuację. Ponadto brak aktywności na koncie może być odbierany jako zawieszenie działalności bądź sygnał, że nie masz nic ciekawego do zaoferowania. Cykliczne publikowanie treści sprawi, że klient będzie miał do nich ciągły dostęp i w przypadku konieczności skorzystania z oferty związanej z twoją branżą, możesz być pierwszym usługodawcą, o którym pomyślą.

Promocja przez rozrywkę

Wydaje się dziecinne? Wprost przeciwnie. Ludzie uwielbiają niesztampowe formy reklamy. Suche fakty rzadko do kogo przemawiają. Zabawne treści, ciekawostki i konkursy cieszą się stale rosnącą popularnością. Zaangażowanie hipotetycznego klienta do brania udziału w życiu firmy sprawia, że będzie się on czuł integralną częścią całości. Zaproponowana przez ciebie rozrywka sprawi, że będzie kojarzył twoją markę z czymś przyjemnym, do czego warto wracać.

Ponadto, jeśli zdecydujesz się na zorganizowanie konkursu, wśród zasad uczestnictwa zaproponuj zapraszanie do zabawy innych użytkowników. Dzięki takiemu zabiegowi, o twojej firmie dowiedzą się nowe osoby, które do tej pory mogły nie mieć okazji, żeby cię zaobserwować.

Pomyśl też o kreatywnym wykorzystaniu emotikon w swoich postach oraz o skorzystaniu z innej czcionki na Instagramie. Takie działania mogą bardziej przyciągnąć uwagę Twoich odbiorców.

Twórz ciekawe Insta Stories

Insta Stories to jedna z form publikowania treści na Instagramie. Działa na zasadzie dodania zdjęcia, animacji lub krótkiego filmu w postaci tzw. rolki. Treść ta jest widoczna przez 24 godziny i podobnie jak w przypadku tradycyjnego postu, obserwujący może wejść z nią w interakcje (polubienie, komentarz, udostępnienie) – im więcej interakcji, tym większe szanse na wypromowanie rolki. Wspomagaj się dostępnymi narzędziami, takimi jak GIF-y, naklejki czy hashtagi. Co ciekawe, Insta Stories mogą zostać zaproponowane użytkownikom, którzy cię nie obserwują. Zwabieni interesującą treścią z pewnością odwiedzą twój profil.

Używaj hasztagów

Hasztag jest pojedynczym słowem bądź wyrażeniem poprzedzonym symbolem „#”. W komunikacji internetowej służy do oznaczania i charakteryzowania publikowanej treści. Tym samym osoby zainteresowane konkretnym tematem, po wpisaniu interesującego ich słowa w wyszukiwarkę, szybciej odnajdą powiązane z nią materiały. Przed skorzystaniem z ich przeznaczenia warto zapoznać się z obowiązującą listą tych najpopularniejszych. Taki rekonesans pozwoli na wybranie hasztagów zapewniających zwiększenie liczby obserwujących czy też polubień.

Pamiętaj jednocześnie, że na Instagramie istnieją tzw. hashtagi zbanowane, których używać nie wolno. Najczęściej są to słowa związane z agresywnością, negliżem lub rasizmem, ale wśród nich można znaleźć także takie, które mają pozytywny wydźwięk. Lista najpopularniejszych i zbanowanych hasztagów jest regularnie aktualizowana i powszechnie dostępna w Internecie.

Wchodź w interakcje z klientami

Jeśli jesteś na poważnie zainteresowany rozwojem swojej firmy, pamiętaj, że większość klientów docenia bezpośredni kontakt z usługodawcą. Jeśli ktoś skomentuje dodane przez ciebie treści, nie pozostawaj obojętny – polub komentarz i odpowiedz. Zaangażowany we współpracę z klientami zdobędziesz sympatię i będziesz postrzegany jako osoba, która dba o nabywcę swoich usług. Wraz ze zwiększającą się liczbą takich posunięć, klient zacznie traktować cię jak znajomego, którego oferta przychodzi automatycznie na myśl w momencie, kiedy jej potrzebuje.

Utrzymuj dobre relacje z innymi kontami firmowymi

Udostępniając posty i rolki innych usługodawców na Instagramie otwierasz furtkę, przez którą mogą wejść potencjalni obserwatorzy i klienci. Kiedy inny profil promujący swoją markę zauważy twoją interakcję, prawdopodobnie odwdzięczy się tym samym – udostępniona przez niego treść wyświetli się jego aktualnym obserwatorom, wśród których możesz odnaleźć nowe grono odbiorców. Ponadto wypowiadając się dobrze na temat innych użytkowników, także potencjalnej konkurencji, prezentujesz się jako osoba wzbudzająca zaufanie, dla której gra fair play stanowi podstawy działalności.

Instagram jako miejsce promocji – zalety

Nie od dziś wiadomo, że dobrze przemyślany marketing to klucz do owocnej sprzedaży swoich produktów i usług. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy reklamy, publikacje na platformie społecznościowej jaką jest Instagram, daje nam nieograniczone możliwości promocji. Odpowiednio prowadzony profil ma szansę zaistnieć, nie tylko na obszarze całego kraju, ale również poza jego granicami. Za takim, a nie innym sposobem komunikacji z klientami, przemawia również łatwość w docieraniu do konkretnych odbiorców. Dzięki regularnie dodawanym informacjom odnośnie do swojej firmy, pozwalamy nabywcom na bieżąco śledzić aktualną ofertę, potencjalne promocje i wyprzedaże. Ponadto dodając odpowiednie znaczniki na zdjęcia ze sprzedawanymi produktami lub usługami, skracamy ścieżkę zakupu. Sprytnie wkomponowane linki mogą przekierować zainteresowanego bezpośrednio do szukanego towaru. Gwarantuje to zarówno oszczędność czasu jak i spełnienie oczekiwań, nawet najbardziej wymagających klientów.

Źródło informacji: polskielajki.pl

Udostępnij:

Magdalena Targańska

Leave a Reply

Koszyk