McDonald’s Corp (MCD.N) został pozwany w czwartek o 10 miliardów dolarów przez dwie firmy należące do przedsiębiorcy medialnego Byrona Allena, który oskarżył sieć fast foodów o dyskryminację rasową za niewystarczającą reklamę w mediach należących do Czarnych.
Skarga złożona w Sądzie Najwyższym Hrabstwa Los Angeles sugeruje, że McDonald’s naruszył federalne i stanowe prawa obywatelskie poprzez swoją „niechęć rasową i stereotypy rasowe” przy przydzielaniu pieniędzy z reklam.
Według skargi McDonald’s odmówił reklamowania się w Allen’s Entertainment Studios Networks, która jest właścicielem kilku kanałów lifestyle’owych, oraz w Weather Group, która jest właścicielem The Weather Channel.
W skardze stwierdzono, że Czarni stanowią około 40% klientów McDonald’s, ale firma przeznaczyła mniej niż 5 milionów dolarów ze swojego 1,6 miliarda dolarów budżetu reklamowego w 2019 roku na media należące do Afroamerykanów.
„McDonald’s, podobnie jak większość korporacji w Ameryce w dzisiejszych czasach, publicznie zachwala swoje zaangażowanie w różnorodność i integrację, ale jest to nic innego jak pusta retoryka” – głosi skarga.
McDonald’s powiedział, że zwiększy swoje krajowe wydatki na reklamę w mediach należących do Czarnych do 5% z 2% do 2024 r., a także wyda więcej na platformy należące do latynoskich, azjatycko-amerykańskich, kobiet i osób LGBTQ.
„Podwoiliśmy nasze relacje z różnymi partnerami” – powiedział McDonald’s w oświadczeniu. Powiedział, że „przeanalizuje i odpowiednio zareaguje” na pozew Allena.
W kwietniu General Motors Corp (GM.N) zobowiązał się do większej liczby reklam w mediach należących do Czarnych, po tym jak Allen i inni przedsiębiorcy wykupili całostronicowe reklamy prasowe, oskarżając producenta samochodów o ignorowanie tych mediów.
Źródło: Reuters