W tym roku wydatki internetowe Polaków mają wzrosnąć o ponad 30 proc., co jest najlepszym wynikiem w Europie – czytamy w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
Jak zaznacza gazeta, Nasz kraj od lat jest w czołówce rynków, na których wydatki internetowe rosną najszybciej. „Pandemia jednak spowodowała, że po zamknięciu stacjonarnych sklepów konsumenci w całej Europie ruszyli na zakupy online. Okazuje się, że w Polsce znacznie chętniej niż w innych krajach” – czytamy.
Poinformowano, że z najnowszego raportu organizacji eCommerce Europe, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, wynika, że w 2020 r. wydatki internetowe Polaków wzrosną o 31,4 proc. i przekroczą 15,3 mld euro. To najwyższy wzrost w Europie.
Wskazano, że w 2019 r. Polacy zwiększyli wydatki online o niemal 16 proc., więc tegoroczna dynamika będzie dwukrotnie wyższa. „27 proc. internautów deklaruje, że w związku z ryzykiem zakażenia koronawirusem częściej robi zakupy online. Wyraźny ruch w stronę e-commerce widać w największych aglomeracjach oraz dużych miastach, o liczbie 100– 200 tys. mieszkańców” – mówi w „Rz” Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Gazeta podała, że efektu koronawirusa nie da się nie zauważyć. Wiele firm w trakcie pandemii zdecydowało się na rozpoczęcie sprzedaży online, choćby na Allegro. „Liczby robią wrażenie: tylko w kwietniu na platformie zarejestrowało się 9 tys. nowych sprzedawców, a liczba zamieszczonych ogłoszeń była prawie trzy razy wyższa niż średnio miesięcznie. Przez Allegro sprzedaje już ponad 100 tys. firm” – napisano.
Dodano, że jak podaje platforma Shoper, na której sprzedaje 13 tys. e-sklepów, pozytywne efekty utrzymują się nadal. „W czerwcu działające na niej firmy odnotowały dwa razy większą sprzedaż niż rok temu. Nadal najwyższy wzrost widać w e- -sklepach spożywczych, ale doskonałe wyniki pokazują także sprzedawcy elektroniki, kosmetyków czy odzieży” – czytamy.(PAP)