TVP ujawnia taśmy „Wyborczej, m.in. mowa o specjalnej komórce od „tropienia Obajtka”

Zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” kierujący działem Kraj nadzoruje specjalny zespół do „tropienia Obajtka” – ujawnił na wewnętrznym spotkaniu redakcji z zarządem Agory wicenaczelny pisma Bartosz Wieliński. Zostało ono nagrane przez jednego z uczestników oburzonego całą sytuacją i przekazane portalowi tvp.info, który ujawnia kulisy największego konfliktu w tym obozie. Z rozmów wyłania się obraz ostrej walki o władzę, pieniądze i wpływy oraz wzajemnych pretensji i ciężkich oskarżeń – donosi TVP Info.

Po zapoznaniu się z treścią nagrania, mając na uwadze interes społeczny portal tvp.info postanowił opublikować najważniejsze fragmenty prowadzonych rozmów, które pokazują prawdziwy obraz tego, co się działo w spółce wydającej jedną z najważniejszych gazet w Polsce.

Ujawnione przez TVP fragmenty prowadzonych rozmów dotyczą nie tylko branży medialnej i czytelników „GW”, ale całego społeczeństwa, wobec którego bohaterowie tego spotkania pretendują do roli kaznodziejów i moralizatorów. Potwierdzają też krążącą opinię o „Gazecie Wyborczej”, że gdy rusza z nagonką i obiera sobie za cel zniszczenie jakiegoś człowieka, to zrobi wiele i poświęci duże środki, żeby ten cel osiągnąć.

W spotkaniu po stronie kierownictwa spółki biorą udział prezes zarządu Agory Bartosz Hojka i członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska. Po stronie redakcji „GW” słychać głosy m.in. Wojciecha Czuchnowskiego, Adama Michnika, Piotra Stasińskiego, Romana Imielskiego, Justyny Dobrosz-Oracz i Bartosza Wielińskiego.

Główną osią sporu jest pomysł zarządu firmy, żeby połączyć „GW” z należącym do wydawnictwa portalem Gazeta.pl, nazywanym też przez redakcję gazety pogardliwie „piątym portalem w Polsce”. Serwis miałby uzyskać dostęp do danych „Wyborczej”, ale pracownicy „GW” boją się cięć budżetowych i zwolnień.

Bartosz Wieliński z „GW” w ten sposób formułuje swoje oczekiwania i pretensje do zarządu Agory: „Ja mam problem z tym, jak wy definiujecie niezależność redakcji. Niezależność redakcji (…) w dzisiejszych czasach to jest to, jak artykuł zostanie wypromowany (…) czy będzie na przykład reklama w TVN24 przed jego publikacją. (…) To jest analiza danych naszych prenumeratorów, ale to jest także nasz budżet roczny. Ja mam w tej chwili dziennikarzy, którzy pracują nad bardzo poważnym, międzynarodowym śledztwem dotyczącym bardzo grubych przewałów. Roman [Imielski] ma w swoim dziale dziennikarzy, którzy non stop tropią pana Obajtka i innych ludzi”.

Obecny na spotkaniu Adam Michnik narzeka na cenzurę wewnątrz Agory związaną z publikacjami „GW” i wróży „permanentny toksyczny układ” między stronami.

Najmocniejsze wystąpienie ma Piotr Stasiński: ujawnia, że Agora żądała zdjęcia artykułu o Allegro, bo był krytyczny wobec tej firmy, a to przecież główny reklamodawca Gazeta.pl i że „wszyscy tutaj o tym wiedzą”. Brutalnie atakuje zarząd, zarzucając „szurum-burum, żeby gwizdnąć dane czytelników”, stawiając ostre zarzuty żądzy kasy i władzy. „Chodzi wam o władzę i pieniądze! O nic więcej wam nie chodzi!” – denerwuje się Stasiński. Jego przemowa zostaje nagrodzona burzą braw.

Źródło: TVP Info

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

One comment

  • Paweł Kopeć

    27 lipca, 2022 at 9:23 am

    To jest ich, m.in. „GW„, i zwalczana przez nich lewicowa, neomarxistowska oraz leninowska tzw. mowa nienawiści, w ramach PC, tzn. „politycznej poprawności„?!
    Czysty majstersztyk! Congratulations!
    Postępy resentymentu.

    Reply

Leave a Reply to Paweł Kopeć Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Koszyk