Minister zdrowia Adam Niedzielski powiedział w czasie konferencji prasowej w Warszawie, że resort chce uruchomić nową kampanię, która ma przekonać do zaszczepienia się przeciwko COVID-19.
Poinformował, że narracja resortu będzie polegała na przekonywaniu i uszanowaniu tego, że decyzja o szczepieniu jest decyzją autonomiczną. „Cały czas stawiamy na dobrowolność szczepień” – zapewnił.
Niedzielski sprecyzował, że kampania „Chcę zrozumieć” będzie polegała na przedstawieniu wszystkich dokumentów, dowodów, argumentów rzeczowych, które udało się zgromadzić w czasie szczepień. Jej centralnym punktem będzie strona internetowa www.gov.pl/chcezrozumiec. Szef MZ zapewnił, że będzie można tam znaleźć wszystkie informacje, które mają rozwiać wszelkie wątpliwości na temat zaszczepienia.
„Ta zmiana charakteru kampanii zachęcającej do szczepienia – można ją sprowadzić do tego, że do tej pory mówiliśmy: szczepmy się, a teraz będziemy mówili raczej w takiej konwencji: co potrzebujesz wiedzieć, jakie informacje potrzebujesz zgromadzić, żeby podjąć tę autonomiczną decyzję, (…) która budzi emocje” – powiedział Niedzielski.
Dodał, że kampania była poprzedzona badaniem z udziałem grup fokusowych, w których udział wzięły osoby wątpiące w szczepienia. W jego ramach resort chciał zrozumieć te wątpliwości.
Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz poinformował, że kampania w mediach wraz ze stroną internetową wystartują w przyszłym tygodniu.(PAP)
Autorzy: Szymon Zdziebłowski, Gabriela Putkowska
One comment
PI Grembovitz
29 września, 2022 at 10:32 am
Cha cha cha… „lekarzu„, lecz się sam!
Por. „Lekarz mimo woli„, Chory z urojenia„ /komedie/ Moliere…