Radio Wnet.FM rozpoczęło Solidarnościową Akcję Radiową polegającą udostępnianiu czasu reklamowego firmom, którym zagroziła pandemia i susza. „Nie chcemy się obudzić w świecie bez dzielnicowych sklepów, księgarń, ulubionych knajp i małych przedsiębiorstw, dlatego postanowiliśmy im pomóc. Uważamy, że w tych trudnych czasach powinniśmy dzielić się z innymi tym, co mamy, wspierać się nawzajem i solidarnie przechodzić przez kryzys. Twierdzimy, że tymczasowa izolacja nie może zastąpić społecznych więzi. Sądzimy, że – niezależnie od wyznawanych poglądów na bieżącą politykę – tylko solidarność zwykłych obywatelek i obywateli oraz małych przedsiębiorstw sprawi, że będzie dobrze!” – twierdzą organizatorzy.
O przebieg akcji zapytaliśmy redaktora Krzysztofa Skowrońskiego, dziennikarza, prezesa Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i założyciela radia wnet.fm.
Jakim zainteresowaniem cieszy się akcja?
Dużym. Do dzisiaj już się zgłosiło kilkadziesiąt firm, chyba około czterdziestu.
Jakie to są firmy?
Głównie lokalne, wielobranżowe. Wśród nich są także podmioty, które są nastawione na pomoc, takie jak hospicjum dla dzieci. To nam pokazuje, że akcja ma sens i komuś realnie pomagamy. Dzięki niej na pewno zdarzy się coś dobrego.
Reklama dzisiaj kosztuje ogromne pieniądze, a Pana radio daje ją za darmo, dlaczego?
To reklama pozasystemowa. Wiele firm nie stać na reklamę, a robią naprawdę wartościowe rzeczy. Pandemia i susza wyrządziły wiele szkód, tylko solidarnie możemy to przetrwać.
Do kiedy będzie trwała akcja?
Na razie wiemy, że prowadzimy akcję do czwartego lipca, ale jeśli będzie potrzeba, jesteśmy gotowi ją przedłużyć.
Firmy chcące skorzystać z Solidarnościowej Akcji Radiowej muszą wejść na stronę radia – www.wnet.fm – i wypełnić formularz. Jeśli firma jest w stanie dostarczyć gotowy plik reklamy, emisja będzie darmowa, gdyby produkcją miało się zająć radio, firma musi pokryć zryczałtowany koszt w wysokości 100 zł.