Kampanię społeczną pokazującą, że słowo „down”, mimo zwiększającej się świadomości, nadal traktowane jest w kategorii obelgi, przygotowało Stowarzyszenie Sztuka Łączenia wraz z Fundacją Kochaj Mnie Po Prostu.
„Jako mama dziecka z zespołem Downa, twardo stąpająca po ziemi jestem bardzo zadowolona, że powstała kampania, która podnosi świadomość społeczną. Przekaz jest bardzo mocny, ale dzięki temu daje do myślenia. Mam nadzieję, że coraz więcej osób zacznie zwracać uwagę na swoje słowa, które potrafią naprawdę bardzo zranić” – podkreśliła prezes Fundacji Kochaj Mnie Po Prostu Aleksandra Gładyś-Jakubczyk.
Projekt został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Świętokrzyskiego. „Każde działanie, które służy budowaniu świadomość dotyczącej osób z niepełnosprawnościami oraz walki z ich wykluczeniem i hejtem jest ważne. Cieszę się ogromnie, że jako samorząd województwa możemy pomóc w realizacji takich właśnie kampanii, które pokazują, jaką moc mają słowa i jak bardzo mogą krzywdzić” – zaznaczyła wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik. (PAP)
autor: Wiktor Dziarmaga