W 2021 r. spotkania z cyklu Dialog z Biznesem będą kontynuowane – poinformowało w piątek w komunikacie Ministerstwo Finansów. W 2020 r. resort zorganizował w tej formule 20 spotkań, w których udział wzięło około 300 przedstawicieli biznesu z różnych branż.
„Na początku roku nie spodziewaliśmy się, jak duże zawirowania spowoduje pandemia COVID-19, jak zmieni nasze codzienne życie, jak wpłynie na prowadzenie działalności gospodarczej czy finanse publiczne. Tym większego znaczenia nabrały nasze stałe spotkania, głównie online, z przedstawicielami firm oraz instytucji i organizacji ich zrzeszających” – dodał.
MF zapewnia, że w 2021 r. spotkania z cyklu Dialog z Biznesem będą kontynuowane.
Wyjaśniono, że dialog z biznesem to inicjatywa ministra Kościńskiego, która została uruchomiona w lutym 2020 r. spotkaniem na Giełdzie Papierów Wartościowych. Od tej pory spotkania odbywały się cyklicznie – średnio dwa razy w miesiącu. Brali w nich udział również pozostali przedstawiciele kierownictwa MF i KAS.
Podkreślono, że cel był jeden – bezpośrednia rozmowa, wymiana poglądów i opinii z zakresu finansów, regulacji podatkowych, skarbowości czy rządowych działań antykryzysowych. Jako administracja publiczna słuchaliśmy potrzeb firm i rozmawialiśmy o wyzwaniach stojących przed obiema stronami.
Dotychczas w Dialogu wzięło udział ok. 300 osób z różnych sektorów, różnej wielkości, działających lokalnie i centralnie. W spotkaniach brali udział także przedstawiciele samorządów, organizacje zrzeszające przedsiębiorców i pracodawców oraz główni ekonomiści banków, organizacji czy instytucji. Przedstawiciele MF i KAS rozmawiali m.in. z branżą e-commerce, sektorem bankowym, największymi płatnikami podatku CIT w Polsce, firmami produkcyjnymi, przedstawicielami rynku nowych technologii czy gier komputerowych.
Dodano, że wśród poruszanych tematów znalazły się m.in. rynki finansowe, estoński CIT, podatkowy pakiet uszczelniający, finanse publiczne po pandemii, monitoring horyzontalny, sytuacja finansowa samorządów.
„Spotkania stanowią jeden z przykładów klientocentryczności resortu finansów – w centrum uwagi zostali postawieni obywatele. Dlatego MF i KAS podejmują szereg działań, mających m.in. wzmocnić bezpośredni kontakt z podatnikami i ułatwić załatwianie spraw urzędowych” – podsumowano. (PAP)
Autor: Marcin Musiał