Dyrektorzy szkół: zdalne nauczanie to porażka narodowa

Karol Kwiatkowski17 listopada, 20203 min

„4 mln uczniów z dala od szkolnych klas, to porażka narodowa”- oświadczyło włoskie stowarzyszenie dyrektorów szkół, odnosząc się do częściowego zdalnego nauczania w kraju, wprowadzonego z powodu epidemii koronawirusa. W domach uczy się większość gimnazjalistów, licealiści i niektórzy młodsi uczniowie.

We wtorek w kilku miastach Włoch odbyły się spontaniczne protesty uczniów przeciwko decyzji rządu o częściowym wznowieniu zdalnego nauczania. W Rzymie młodzież manifestowała przed gmachem Izby Deputowanych.

Wszystkie te akcje zainicjowały dwie 12-latki z Turynu – Anita i Lisa, które od dłuższego czasu protestują przed siedzibą swojej zamkniętej szkoły.

W wydanym komunikacie stowarzyszenie dyrektorów zaapelowało do rządu „szybkie i zdecydowane działanie”. Położono nacisk na znaczenie lekcji w szkołach.

„Wahanie i improwizacja wyrządzają tylko szkody” – podkreślono.

W komunikacie jest też apel do Ministerstwa Infrastruktury i Transportu o reorganizację komunikacji przed wznowieniem lekcji w szkołach po to, by zmniejszyć w niej tłok.

Ponadto dyrektorzy szkół z całego kraju wyrazili ubolewanie, że zostały one zmuszone do reorganizacji pracy tak, „jakby to była prosta operacja”. Przypomnieli, że w placówkach oświatowych zatrudnionych jest 1 mln osób i zaznaczyli, że każda zmiana trybu ich pracy dotyka „tkanki społecznej”, a także rodziny uczniów.

„Zbyt wielu uczniów oddala się od nauczania” – ostrzegli dyrektorzy dodając, że pogłębia to zjawiska porzucania szkół i „ubóstwa edukacyjnego, już mocno występujące w różnych częściach kraju”.

Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Leave a Reply

Koszyk