Telewizje kablowe w Polsce wycofują rosyjskie programy ze swojej oferty

Karol Kwiatkowski25 lutego, 20226 min
Telewizja kablowe nadające w Polsce wycofują się ze swojej oferty rosyjskie programy. Jest to wynik uchwały KRRiT ws. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych programów: Russia Today, RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24.

W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) podała, że z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę ws. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24.

Decyzję o wyłączeniu rosyjskich programów w czwartek podjęła m.in. firma UPC Polska. „Wczoraj wyłączyliśmy wszystkie rosyjskie programy w ofercie UPC Polska, zgodnie z decyzją KRRiT” – poinformował w piątek PAP rzecznik prasowy Michał Fura.

Takę decyzję podjęła także TOYA Sp. z o. o. Dyrektor marketingu Andrzej Pasowski przekazał PAP, że „w związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji program Russia Today został wyłączony”. „Nie mieliśmy innych kanałów rosyjskich w ofercie telewizyjnej” – dodał.

„W związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wyłączamy wszystkie rosyjskie kanały w naszej ofercie” – poinformowała z kolei Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR, z Vectra S.A., wyjaśniła również, że „na miejscu rosyjskich kanałów (w przypadku naszej Grupy są to RT oraz RTR Planeta) pojawi się plansza z informacją: +W związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, kanał jest niedostępny+”.

„W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z +Rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych+ następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24” – poinformowała w czwartek Rada Radiofonii i Telewizji.

Jak podkreślono w zamieszczonym w czwartek na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji komunikacie, wykreślenie z rejestru oznacza brak możliwości rozprowadzania ww. programów w sieciach kablowych, platformach satelitarnych oraz platformach internetowych.

„Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do wykreślenia nw. programów z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych z uwagi na zamieszczane treści zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa: Russia Today, Russia Today Documentary, RTR Planeta, Soyuz, Russia 24. Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do nadania decyzjom podjętym w oparciu o niniejszą uchwałę rygoru natychmiastowej wykonalności. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia” – głosi uchwała KRRiT.

O jej podjęciu informował także w czwartek na Twitterze pełnomocnik Rządu do spraw Cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński. „Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę dot. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych rosyjskich kanałów, w tym Russia Today” – napisał.

W myśl ustawy o radiofonii i telewizji KRRiT może wykreślić z rejestru program rozprowadzany, który w okresie ostatnich 12 miesięcy co najmniej dwukrotnie zamieścił treści propagujące działania m.in. sprzeczne z prawem, z polską racją stanu oraz postawy i poglądy sprzeczne z moralnością i dobrem społecznym oraz który m.in. zamieszczał „treści nawołujące do popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym lub zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa”. (PAP)

autorka: Anna Kruszyńska

Udostępnij:

Karol Kwiatkowski

Wiceprezes Zarządu Fundacji "Będziem Polakami" - wydawcy Naszej Polski. Dziennikarz, działacz społeczny i polityczny.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *